CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 13, 2009

Hari terakhir ku.... salam...hari ini merupakan hari yang terakhir barangkali utk aku meluangkan masa dihalaman coretan ini..selepas ini mungkin tiada ms utk aku luangkan msa utk membuat coretan...(maybe terikut mmber2 bilik yg ader gak blog)...walaupn sbnr nya dah ader lama cuma malas utk selalu melayari internet...maklumlah takder wireless dlm bilik..nk ke cc duit tuh...bkn org senang nk tabur2 duit merata..hahahaha...trend kot ader blog ni.sbg satu medium utk mengutuk...(mungkin)...mengumpat..(mungkin)...menyindir...(mungkin)...byk kemungkinan terpulang kpd penulis blog tuh sndri...ader juga yg menjd kan sbg medium perkongsian ilmu..perkongsian pendapat...maka,terpulanglah kpd individu itu sndr menilai...biasalah penyakit orang melayu ni...pantang kena tegur sikit dah nk melatah..kadangkala bkn secara individual teguran tuh..tapi lbh pada ingatn secra menyeluruh..ingatan utk diri sendri tapi bak kata pepatah....sape makan cili terasa lah pedas nya..kalau kita xbuat atau kata-kata tuh takda kaitan dgn dri sndri xperlu lah nk melatah sgt...kan..apa shja yang ada dlm internet ni adalah hak milik umum...dan bkn kita seorang shj yang gna kan sesuatu service ataupun perkara laen yg berkaitan contoh nya blog ini...adakah jika anda juga membina sesuatu blog akan dikira meniru jejak langkah seseorang?sesuatu yang sgt kelakar..spt roomate ku yg selalu outspoken..(btol eh english aku)...ske nyer nk tiru i...hahahaha...tapi xdak lah pulak nk amik hati...biasa lah...mulut orang...masing2 ader hak nk berkata2...selagi masih mmpu berkata2..muhasabah lah diri sendiri lepas tuh kan...muhasabah...bkn sekadar permainan ungkapan yang indah utk menunjuk kan yg ak ni terlalu baek...(bak kata mmb aku...cam lah ko tuh baek sgt...)tapi nawaitu utk jd baik tuh tetap ada...sampai bila kita xnak berubah kan..makin hari usia makin lanjut..xkn lah xda niat nk berubah langsung kan..lbh pd ingatan utk diri aku..bkn lah utk mengutuk sesiapa..tapi lau ader yg terasa maaf lah...coretan ni secara rawak shj...aku tergerak utk memulakan penulisan blog apabila aku terlihat byk skali info ataupn dlm bhsa melayu nya...maklumat...yang aku dpt sepanjang pengajian ku disini..maka terlintas pula utk berkongsi dgn pembaca diluar.dan mungkin sekali aku dpt bertukar pandangan dgn mereka...seronok juga bila kembali menulis.zaman penulisan mmg dah lama dtinggalkan.dan aku juga xberapa nak minat sgt menulis..lebih pd mood..namun aku mula menyukai nya..dan rakan2 sekolah ku juga agak aktif dlm penulisan blog..dan ini suatu kelebihan utk aku saling bertukar cerita dgn mereka...walaupun aku baru shja memulakan nya...xmengapa...walau lambat tapi biar seiring... rasanya...sampai disini shja dulu penulisan ini...dilain masa(jika ada) aku akn menulis lagi...salam..

0 comments: